NOC*NSF en Hyves introduceren Sportwijzer

24 MAART 2011, AMSTERDAM, NEDERLAND
NOC*NSF en mediapartner Hyves organiseren een campagne om Nederland en in het bijzonder Hyvers kennis te laten maken met sporten. Door de Sportwijzer in te vullen krijgt de Hyver een advies over welke sport het beste bij hem past. Vervolgens kan de Hyver bekijken bij welke sportvereniging in de buurt hij deze sport kan uitoefenen. De Hyver kan dit ook uitproberen tijdens de evenementen van de Nationale Sport Week, waar kennis kan worden gemaakt met de betreffende sport.

Het doel van de Sportwijzer campagne, die van 21 maart tot en met 18 april duurt, is om Hyvers te stimuleren om meer te gaan sporten, de breedte van de sport onder de aandacht te brengen en deelname aan de Nationale Sport Week te stimuleren.

Er zijn twee versies van de Sportwijzers gemaakt, een voor de sporter zonder handicap en een voor de sporter met een handicap. De Sportwijzers zijn te vinden op http://www.hyves.nl/actie/sportwijzer en http://www.hyves.nl/actie/g-sportwijzer.

NOC*NSF

Nederlands Olympisch Comité* Nederlandse Sport Federatie (NOC*NSF) is de bundeling van de georganiseerde sport in Nederland. De negentig aangesloten landelijke sportorganisaties vertegenwoordigen samen ongeveer 27.000 verenigingen met in totaal ruim 4,7 miljoen georganiseerde sporters. De Nationale Sportweek wordt sinds 2004 gehouden in Nederland op initiatief van het Nationale Sport Platform en vindt dit jaar plaats van 16 t/m 23 april.

"Onder de ruim 9 miljoen Nederlandse Hyves-profielen bevinden zich vele sportliefhebbers. Samen met Hyves kunnen we de sportbeleving in Nederland een extra impuls geven en stimuleren om op wat voor manier dan ook met sport bezig te zijn. Sport en de sociale media hebben elkaar in de praktijk natuurlijk al lang gevonden en deze campagne geeft daar gezicht aan." Gerard Dielessen, directeur NOC*NSF
"De strategie van Hyves is om Nederland met elkaar te verbinden, sport is daar natuurlijk bij uitstek voor geschikt. Zeker in deze tijd waarin sociale media gemeengoed zijn geworden en steeds meer onderdeel worden van het dagelijks leven. Hyves werkt daarom al een tijd lang samen met tientallen sportbonden. Nu krijgen we de mogelijkheid om een slag dieper te gaan door ook mogelijkheden te ontwikkelen die aanzetten tot daadwerkelijk sporten." Nine Ludwig, Hoofdredacteur Hyves

In 2004 werd het sociale netwerk Hyves opgericht, dat binnen enkele jaren 10 miljoen gebruikers aan zich wist te binden. In 2008 werd Hyves uitgeroepen tot Website van het Jaar. Sinds 2009 bouwt Hyves, naast het sociale netwerk, aan een succesvolle en hechte games community, Hyves Games. Dit platform werd in 2012 uitgeroepen tot populairste Nederlandse site in de categorie ‘Gaming’. Met een online bereik van 540.000 unieke bezoekers per maand is Hyves Games inmiddels uitgegroeid tot de grootste online gaming portal van Nederland.