Amsterdam | Gepubliceerd op: 4 oktober 2011
Sociale netwerksite Hyves ontwikkelt een nieuwe HD-app voor de iPad http://pr.co/p/000ngp
Hyves heeft een HD-app voor de iPad uitgebracht. Door de twee zichtbaar vernieuwde kolommen op de homepage is het makkelijk om door de website heen te surfen.

Hyves heeft een mobiel bereik van 1,8 miljoen unieke bezoekers per maand. Het bezoek dat komt vanaf de iPad stijgt maandelijks met zo’n 10 procent. Reden genoeg om de app te vernieuwen.

In vergelijking met de vorige iPad applicatie is er geen menu meer, maar staan alle functionaliteiten vermeld in de header. Er kan gekozen worden of de Hyver alleen status updates, WieWatWaar’s of foto’s wil bekijken van vrienden. Daarnaast is het gemakkelijker om te reageren en respecteren, met meerdere vrienden tegelijk te chatten en vriendschapsverzoeken te accepteren of negeren. Ook kunnen er nieuwe vrienden worden uitgenodigd via de applicatie.

Nu & Straks
Naast de standaard functionaliteiten is ook het vernieuwde Nu & Straks toegevoegd aan de applicatie. Met Nu & Straks kunnen Hyvers meepraten over de meest besproken onderwerpen. Dit onderdeel is sinds twee weken live op Hyves.nl, maar nu dus ook op de iPad-applicatie. Binnenkort wordt deze functionaliteit ook toegevoegd op de iPhone-applicatie.

De app is vanaf vandaag te downloaden in de App Store van Apple.

Hyves is het grootste Nederlandse contentnetwerk. Onze strategie vertegenwoordigt de toekomst van sociale media: (lokale) relevantie en kwaliteit in contacten zijn belangrijker dan de hoeveelheid vrienden. Hyves richt zich daarbij vooral op nieuws, sport en entertainment. Op Hyves is er altijd iets om over te praten.
Hyves heeft 9,7 miljoen Nederlandse leden en een bereik van 7,2 miljoen unieke bezoekers per maand (ComScore augustus 2011). Leden spenderen gemiddeld ruim 4 uur per maand op Hyves. De gemiddelde leeftijd van een Hyver is 29 jaar.