Amsterdam, Nederland | Gepubliceerd op: 22 september 2011
Nieuwe stap Hyves: waar Nederland over praat http://pr.co/p/000ndb
Door content toe te voegen aan de bestaande gesprekken tussen Hyvers biedt het de mogelijkheid om mee te praten over dat wat er speelt in Nederland. Een traject dat al drie jaar geleden is ingezet en een logische ontwikkeling is voor een sterke, lokale speler.

Bij de gebruikers zag Hyves een groeiende behoefte om mee te praten over onderwerpen die op dat moment leven. Niet alleen met vrienden, maar ook met anderen. Hyves gaat deze gesprekken faciliteren, verrijken en aanjagen en zorgt daarmee dat iedereen kan deelnemen aan het gesprek van de dag. Het redesign zal in de loop van de dag uitgerold worden.

Volgende fase in sociale media
Hyves onderscheidt zich hiermee duidelijk van andere sociale netwerken. Iedereen kan meepraten over onderwerpen die leven binnen de community. CEO Marc de Vries: “We brengen verdieping en verbinden mensen door relevante discussies met anderen. Hyves ziet dit als de volgende fase in social media. Het gaat immers niet alleen om hoeveel vrienden je hebt, maar om betekenisvolle contacten.”

Redactionele laag

De miljoenen Hyves-leden bepalen de onderwerpen, maar dankzij een samenwerking met Sp!ts wordt hier een redactionele laag aan toegevoegd waardoor bezoekers in één oogopslag zien wat er speelt in Nederland en waar het over gaat. Dit is een logisch vervolg van de overname door TMG. Uitgangspunt is het Hyves-onderdeel ‘Nu in Nederland’ dat al langer bestond en vanaf nu wordt verrijkt en steeds verder zal worden uitgebouwd met content, zoals polls en video. De belangrijkste pijlers zijn nieuws, sport en entertainment.

Opfrisbeurt
Ook het design van Hyves is opgefrist. Het is strakker en volwassener geworden en de belangrijkste kleur is nu oranje. Die versterkt het vertrouwde, Nederlandse gevoel.

Vanuit kracht
Hyves speelt al jaren een belangrijke rol in het leven van miljoenen Nederlanders. Dankzij de lokale relevantie is deze evolutie naar contentnetwerk een zeer logische en organische ontwikkeling. “Hyves heeft deze koers ingezet vanuit onze kracht als Nederlands grootste vriendennetwerk en vanuit de behoefte die er bestaat bij onze leden. Met de focus op relevante contacten zetten we een nieuwe stap in de toekomst van sociale media, waarbij het draait om onderlinge verbondenheid”, aldus Marc de Vries.

Hyves is het grootste Nederlandse contentnetwerk. Onze strategie vertegenwoordigt de toekomst van sociale media: (lokale) relevantie en kwaliteit in contacten zijn belangrijker dan de hoeveelheid vrienden. Hyves richt zich daarbij vooral op nieuws, sport en entertainment. Op Hyves is er altijd iets om over te praten.
Hyves heeft 9,7 miljoen Nederlandse leden en een bereik van 7,2 miljoen unieke bezoekers per maand (ComScore juli 2011). Leden spenderen gemiddeld ruim 4 uur per maand op Hyves.

— Marc de Vries, CEO van Hyves
Hyves heeft deze koers ingezet vanuit onze kracht als Nederlands grootste vriendennetwerk en vanuit de behoefte die er bestaat bij onze leden. Met de focus op relevante contacten zetten we een nieuwe stap in de toekomst van sociale media, waarbij het draait om onderlinge verbondenheid.

— Marc de Vries, CEO van Hyves