Amsterdam, Nederland | Gepubliceerd op: 12 mei 2011
Marco Borsato zet helden in het zonnetje tijdens zijn concertreeks in het GelreDome http://pr.co/p/000g19
Marco Borsato heeft tijdens zijn concertreeks 3Dimensies in het Arnhemse GelreDome helden in het zonnetje gezet. Via een campagne ging Borsato in samenwerking met Hyves op zoek naar echte helden. Uit tienduizenden inzendingen zijn vier helden gekozen die deze week in het GelreDome door Marco zijn toegezongen. Het is de eerste keer dat Marco Borsato en Hyves een partnership zijn aangegaan.

Hyvers konden door middel van een door Brand New Live, Musica E Bookings B.V. en Hyves ontwikkelde interactieve campagne aan Marco Borsato laten weten wie van hun Hyves vrienden hun grootste held is.
Vier helden werden vervolgens gekozen op basis van de movatie van hun aandragers. De helden wisten nog van niets totdat ze tijdens de shows worden uitgelicht en persoonlijk worden toegezongen door Marco met het nummer ‘Engel van mijn Hart’. Dit gebeurt met een gigantische “arm” die uit het podium komt waardoor Marco voor de winnende held zal verschijnen.

Deze arm zou ook worden gebruikt tijdens de ‘This Is It’ shows van Michael Jackson en is te zien in de gelijknamige film. De arm vervult nu de functie van verlengstuk voor de campagne. Naast de helden keren ook honderen profielfoto’s van Hyvers terug in de shows door ze op grote schermen te laten verschijnen.

Held Gertie Versteeg werd gisteren in het zonnetje gezet. Zij droeg een jaar geleden haar nier af aan haar zwager en redde hiermee haar leven. Versteeg werd voorgedragen door zus Hermien de Fijter en schoonzus Gerrie Smits via de Hyves campagne en won hiermee twee kaarten voor het concert in het GelreDome.

De titel van de concertreeks ‘3Dimensies’ heeft een link met 3D, de show in zijn geheel in 3D geregistreerd worden. Hiermee is Marco Borsato de eerste Nederlandse artiest die zijn volledige show in 3D laat opnemen. Gastartiesten zijn Ben Saunders, Lange Frans en Krystl. Het volgende concert in het GelreDome vindt plaats op vrijdag 13 mei. Deze show is uitverkocht.

Persnoot:

Foto's mogen worden overgenomen onder vermelding van fotocredit: Loe Beerens

Ik heb de nier afgestaan omdat ik het kon, deze keuze was voor mij niet moeilijk. Ik vond het werkelijk een geweldig ervaring om bij het concert aanwezig te zijn en toegezongen te worden. Ik was er stil van en heb genoten van de avond.

— Gertie Versteeg
Je hebt helden in orde van grootte als Martin Luther King en Nelson Mandela, mensen die een inspiratiebron voor velen zijn. Maar helden heb je vaak ook in je eigen omgeving. Mensen die zich onvermoeibaar voor anderen inzetten, niets terug vragen, er zijn als het nodig is. Het is geweldig om juist een aantal van die mensen, die helden, in het GelreDome in het zonnetje te kunnen zetten!

— Marco Borsato