Amsterdam, Nederland | Gepubliceerd op: 14 april 2011
Hyves speelt een belangrijke rol in het Suske en Wiske Album de Sinistere site over veilig internetten http://pr.co/p/000ecp
In een speciale uitgave van Suske en Wiske bezoekt het beroemde stripduo het hoofdkantoor van sociale netwerksite Hyves. In het album met de titel 'Suske en Wiske De Sinistere Site' staat veilig Internetten centraal en is ontwikkeld door verschillende publieke partijen. Het is de eerste keer dat Suske en Wiske bij een sociaal netwerk op bezoek komen. De eerste 150.000 exemplaren worden vandaag uitgeleverd aan voornamelijk het onderwijs en ouders en zijn niet in de winkel verkrijgbaar.
Naast het reguliere Suske en Wiske verhaal staan in de speciale uitgave meer dan tien pagina's aan tips voor veilig internetten waaronder twee pagina's met een exclusieve strip over Hyves.
Suske en Wiske komen er achter dat er een nepprofiel van Schanulleke is aangemaakt op Hyves. Ze worden vervolgens uitgenodigd door Nine Ludwig, hoofdredacteur bij Hyves, die het duo in de strip rondleidt op het kantoor van Hyves. Tot slot vertelt ze hoe Suske en Wiske en andere Hyvers in contact kunnen komen met de community managers en geeft tips over veilig hyven.
Het album is in een tweede druk op bestelling beschikbaar via http://www.prima-online.nl/suskeenwiske/bestellen/

Het album is een initiatief van Prima Onderwijs en bevat content over mediawijsheid van Mediawijzer.net, Digivaardig & Digibewust, de Openbare Bibliotheken, Stichting Kennisnet, Beeld en Geluid, SplitsZ, UPC én Hyves.

NB het beeldmateriaal mag worden gepubliceerd met fotocredit: © 2011 Standaard Uitgeverij/WPG
We vinden het fantastisch dat Suske en Wiske een kijkje hebben genomen op ons hoofdkantoor en aandacht vestigen op veilig internetten. Wij bieden zo ook extra aandacht aan de tips en mogelijkheden die we aan Hyvers bieden.