Amsterdam, Nederland | Gepubliceerd op: 6 april 2011
Marco Borsato gaat in samenwerking met Hyves op zoek naar echte helden voor zijn 3Dimensies concerten http://pr.co/p/000dqr
Marco Borsato gaat in aanloop naar zijn ‘3Dimensies’ concerten in het GelreDome in samenwerking met Hyves op zoek naar helden die hij tijdens de shows in het zonnetje kan zetten. Hyvers kunnen door middel van een door Brand New Live, Musica E Bookings B.V en Hyves ontwikkelde interactieve campagne aan Marco Borsato laten weten wie van hun Hyves vrienden hun grootste held is. Ze maken gezamenlijk kans op concertkaarten én een bijzondere hoofdprijs.

De interactieve campagne is door Egotribe, Brand New Live en Musica E Bookings B.V in samenwerking met Hyves ontwikkeld.

3Dimensies – Live in het GelreDome
De titel van de concertreeks ‘3Dimensies’ heeft een link met 3D, het concert zelf ook, de show in zijn geheel in 3D geregistreerd worden. Hiermee is Borsato de eerste Nederlandse artiest die zijn volledige show in 3D laat opnemen. Er zijn nog kaarten verkrijgbaar voor de concerten van zaterdag 7 mei en dinsdag 10 mei. De concerten van woensdag 11 mei en vrijdag 13 mei zijn uitverkocht.

Regelmatig krijg ik bijzondere verhalen te horen over vriendschap en liefde waarin mensen elkaar onvoorwaardelijk steunen. Iemand kan, door er op het juiste moment te zijn, een held in zo’n verhaal zijn. Helden zijn er in alle gradaties. Ze zijn echter altijd inspirerend en waardevol, ook als ze niet in de spotlights staan. Een aantal van deze helden wil ik graag muzikaal eren in het GelreDome!

— Marco Borsato
Marco Borsato is al jaren een fanatiek gebruiker van social media om de afstand tussen hem en zijn publiek zo klein mogelijk te maken. Ook de Borsatoweblogs zijn zeer populair en bieden een bijzonder directe vorm van communicatie met de fans. Met deze partnership met Hyves verwachten we een groot viraal effect te bereiken met een climax tijdens de live concerten, wat een perfecte samensmelting is van online & offline” De campagne omvat een actiepagina, een bannercampagne en redactionele inzet. Er wordt gebruik gemaakt van profielfoto’s van de gebruikers, een branded pimp en een tell-a-friend functie.

— Fulco Polderman, marketing manager Brand New Live
Met meer dan 208.000 fans is Marco Borsato een Hyver met een grote achterban op Hyves. Deze campagne en speciale prijs van Borsato passen in de strategie van Hyves om Nederland met elkaar te verbinden.