Amsterdam, Nederland | Gepubliceerd op: 24 december 2010
Het jaar 2010 was succesvol voor Hyves, daarom een overzicht van leuke feiten verwerkt in tekst en infographic http://pr.co/p/0009hf
Het sociale netwerk Hyves heeft een stormachtig jaar achter de rug. In 2010 introduceerde Hyves een betaalsysteem, een mobiele aanbieder, een TV dienst, Hyves Games en werd het begin november door TMG overgenomen. Andere hoogtepunten van 2010 waren de chatsessie met prinses Maxima over geldzaken, het eerste chatdebat met lijsttrekkers ter wereld en het 10 miljoenste lid. Het jaar 2010 in cijfers en feiten.
Cijfers en feiten
- De Hyves Angels (Hyves helpdesk) beantwoordden meer dan 230.000 vragen van Hyvers.
Er meldden dit jaar zich maar liefst 120 Bekende Nederlanders op Hyves.
- De meest aangemaakte jongensnaam op Hyves in 2010 was Jan en de meest aangemaakte meisjesnaam Lisa.
- Hyves Games werd binnen zes maanden het grootste gameplatform van Nederland.
- In 2010 werden maar liefst 335 miljoen foto's geupload.
- We hebben nu 2 Petabyte aan data op Hyves. Een Petabyte op cd’tjes gebrand geeft een toren met de hoogte van de Eiffeltoren, het aantal foto's van Hyves zou daarmee dus nog hoger zijn dan de Tapei 101 het hoogste gebouw ter wereld.
- De artiest die het meest op Hyves is afgespeeld in 2010 is de Partysquad, hun muziek werd maar liefst 8.472.829 keer beluisterd.
- Het ledenaantal in 2010 gestegen is van 9.7 miljoen naar 10.8 miljoen leden. Van de 10,8 miljoen leden zijn 9,1 miljoen Nederlandse leden.
- In 2010 zijn er ongeveer 850 miljoen krabbels gezet.
- Maandag 23 augustus 2010 hadden we een nieuw record met het aantal geuploade foto’s en het aantal bezochte pagina's: die dag werden er ruim 2.1 miljoen foto’s geupload en werden er 275 miljoen pagina's bezocht.
- De Hyver met de meeste vrienden is Gerard Joling met 291.359 vrienden.
- In november 2010 werd ruim 8% van alle bestede tijd op internet door Nederlanders op Hyves doorgebracht en ontvingen we volgens Comscore een record van 8,19 miljoen unieke bezoekers van boven de 15 jaar.
- Het grootste merk is Bjorn Borg met 558.788 leden.
- De grootste spot is De Efteling met 122.199 leden.
- Het lievelingseten van de Hyver is Pizza met 570.253 leden.

Neem voor een hi-res versie van de infographic contact op met wouter.glaser@hyves.nl

Op Hyves kunnen leden (Hyvers) onder andere foto’s en blogs delen, chatten, berichten versturen, betalen en gamen. Naast de website is Hyves ook beschikbaar op mobiele telefoons zoals BlackBerry, iPhone en als desktop-applicatie. Hyves is de meest bezochte site van Nederland met ruim 8,1 miljoen unieke bezoekers per maand. (ComScore, 15+ jaar, november 2010). Het netwerk telt 9 miljoen Nederlandse leden. Sinds november 2010 is Hyves onderdeel van TMG. Kijk voor meer informatie op http://www.hyves.nl/aboutus

Het jaar 2010 was voor Hyves een heel mooi jaar met een hoop hoogtepunten. Een daarvan was dat ik samen met prinses Maxima een chatsessie organiseerde om met jongeren te praten over geldzaken, bijzonder om de toekomstige koningin van Nederland te mogen ontvangen op ons kantoor. In 2011 hopen we Hyves nog leuker en completer te maken voor de 9, 1 miljoen Nederlanderse Hyvers die Hyves inmiddels telt.