Amsterdam, Nederland | Gepubliceerd op: 26 november 2010
Hyves en NOC*NSF gaan intensief met elkaar samenwerken om Nederland meer aan het sporten en bewegen te krijgen http://pr.co/p/0008cv
Hyves en NOC*NSF (Nederlands Olympisch Comité* Nederlandse Sport Federatie) gaan intensief met elkaar samenwerken om Nederland meer aan het sporten en bewegen te krijgen. Hyves zal binnen deze samenwerking haar platform ter beschikking stellen, NOC*NSF zal Hyves een impuls geven aan sportieve activiteiten in heel Nederland.

Op 26 november ondertekenden Marc de Vries, CEO van Hyves en Joost Rombout, adjunct-directeur van NOC NSF een contract waarmee deze samenwerking werd vastgelegd. Op dit moment zijn er al een aantal concrete voorbeelden van de samenwerking te zien zoals een aantal officiele Hyves van Nationale sportbonden.

Via http://nocnsf.hyves.nl kunnen Hyvers nu al op de hoogte blijven van de activiteiten van de NOC*NSF en Hyves. In de nabije toekomst zal de invulling van de samenwerking nog meer vorm krijgen, onder andere door de toetreding van meer sportbonden tot Hyves en initiatieven om Hyvers meer met sport in aanraking te laten komen.

----Einde bericht---

Op Hyves kunnen leden (Hyvers) onder andere foto’s en blogs delen, chatten, berichten versturen, betalen en gamen. Naast de website is Hyves ook beschikbaar op mobiele telefoons zoals BlackBerry, iPhone en als desktop-applicatie. Hyves is de meest bezochte site van Nederland met ruim 8 miljoen unieke bezoekers per maand. (ComScore, 15+ jaar, oktober 2010). Het netwerk telt 9 miljoen Nederlandse leden. Sinds november 2010 is Hyves onderdeel van TMG. Kijk voor meer informatie op http://www.hyves.nl/aboutus

Over NOC*NSF

Nederlands Olympisch Comité* Nederlandse Sport Federatie (NOC*NSF) is de bundeling van de georganiseerde sport in Nederland. De negentig aangesloten landelijke sportorganisaties vertegenwoordigen samen ongeveer 27.000 verenigingen met in totaal ruim 4,7 miljoen georganiseerde sporters. Kijk voor meer informatie op http://nocnsf.nl/over-nocnsf/

“Waar ter wereld ik ook ben via Hyves heb ik altijd contact met vrienden, familie en fans. Via mijn profiel wil ik honkballers en andere sportende Hyvers inspireren om te sporten of om te gaan voor topsport. Ik denk dat door het initiatief van NOC*NSF en Hyves sport nog breder wordt uitgedragen in Nederland."

— Swen Huijer, honkballer bij de Boston Red Sox en van het Nederlands team
“Onder de bijna 9 miljoen Nederlandse Hyves-profielen bevinden zich vele sportliefhebbers. Samen met Hyves kunnen we de sportbeleving in Nederland een extra impuls geven en stimuleren om op wat voor manier dan ook met sport bezig te zijn. Sport en de sociale media hebben elkaar in de praktijk natuurlijk al lang gevonden en deze samenwerking geeft daar gezicht aan."

— Gerard Dielessen, directeur NOC*NSF
: “De strategie van Hyves is om Nederland met elkaar te verbinden, sport is daar natuurlijk bij uitstek voor geschikt. Zeker in deze tijd waarin sociale media gemeengoed zijn geworden en steeds meer onderdeel worden van het dagelijks leven. Hyves werkt daarom al een tijd lang samen met verschillende sportbonden. Ook tijdens het WK zagen we de enorme interesse van de Hyvers in sport. Nu krijgen we de mogelijkheid om een slag dieper te gaan door ook mogelijkheden te ontwikkelen die aanzetten tot daadwerkelijk sporten.”